تهویه هوا

هوای محل کار خود را با فیلتر باکس تهویه کنید

جعبه-فیلتر-برای-کلاس-اتاق-تمیز

بسیاری از محیط‌ های کار یا مراکز درمانی و بهداشتی بی آنکه بخواهند هوای آلوده را منتشر می کنند و باعث می شوند تا ذرات معلق به هوا ورود پیدا کنند. برای جلوگیری از این آلودگی، لازم است تا از تجهیزات و ابزاری استفاده کرد و آن چیزی جز فیلتر باکس نیست.

برای آشنایی بیشتر با فیلتر باکس آماده باشید

برا فهمیدن مطلب هوای محل کار خود را با فیلتر باکس تهویه کنید باید گفت فیلتر باکس در محلی نصب می‌ شود که هوای آلوده از یک محیط به محیط دیگر وارد می ‌شود؛ به همین دلیل از این فیلترها استفاده می ‌شود تا از عبور هوای آلوده جلوگیری شود. اغلب این جعبه ‌ها از سه بخش تشکیل شده ‌اند. دریچه خروجی، ورودی و دریچه ‌ای برای برگشت هوا که عملکرد درست فیلتر را تضمین می‌کنند. برای عملکرد بهتر، باید از هوابندی دریچه و درگیری آن نیز اطمینان خاطر حاصل کنید.

این فیلترها که بیشتر اوقات در سقف تعبیه می شوند، اغلب از جنس گالوانیزه تهیه شده‌اند؛ اما برای زیبایی بیشتر و ماندگاری با کیفیتی بالاتر، آن ‌ها را با الکترواستاتیک رنگ می ‌کنند. باکس های فیلتراسیون تنها برای تصفیه هوا به کار نمی روند، بلکه حتی برای کاهش صدا نیز می توانید از این باکس های خارق العاده استفاده کنید. البته این جعبه ها اغلب برای عملکرد بهتر نیاز به یک فن و فیلتر مورد نیاز دارند.

از این باکس ها در هر محیطی که هوای آلوده تولید شده اما نیاز به هوای تمیز احساس می شود، استفاده می کنند. مراکز بهداشتی و درمانی مانند آزمایشگاه ها و بیمارستان ها از جمله این موارد هستند؛ اما صنایع داروسازی یا صنایع شیمیایی مانند کارخانه های پتروشیمی و حتی صنایع دیگر مانند بیوتکنولوژی نیاز به این دستگاه را بیش از سایر مکان ها احساس می کنند.

جعبه هایی که مجهز به فن هستند، طراحی و تولید می شوند تا به این وسیله بتواند آلودگی ها را جدا کرده و مانع از آلودگی هوا شود. اغلب این فن ها را در محلی قرار می دهند که هوا از آنجا خارج شده و یا وارد می شود. با این کار هم سلامت کارکنان افزایش می یابد و هم ذرات معلق و یا میکروب ها وارد هوا نمی شوند.

نمونه-ای-از-فیلتر-هپا-و-اپا

.

.

نمونه ای از فیلتر هپا و اپا 👉

فیلتر باکس زیر ذره بین شما

برای اینکه فیلتر باکس عملکرد بهتری داشته باشد، باید بخش‌های متعددی در تولید آن استفاده شود. اگر هر کدام از این اجزا نتوانند به خوبی عمل کنند، نتیجه خروجی، هوایی نامطلوب خواهد بود. بدنه فیلتر یا پلونیوم مهم‌ترین قسمت این ابزار است. این قسمت از آلیاژ گالوانیزه ‌ای تهیه شده که با یک لایه از رنگ پوشیده شده است. رنگی که بر روی این دیواره کشیده می شود، دو لایه است اما در میان این دو لایه، یک لایه عم عایق الاستومری قرار می گیرد.

پس از اینکه قطعات مختلف این باکس ها را به یکدیگر پیچ کردند، آن ها را با یک لایه از رنگ و لاستیک های مخصوص می پوشانند. این کار به دلیل محافظت از قطعات در مقابل خوردگی است و البته باعث می شود تا هم بتوان به راحتی این قطعات را از هم باز کرد و هم عمر دستگاه را افزایش داد.

بخش دیگری که در این دستگاه وجود دارد یک الکتروفن است که به کمک لاستیک های لرزه گیر باعث ایجاد سیستم تعلیق می شود. یک شاسی نیز وجود دارد که طراحی آن با توجه به ناودانی فابریک آن طراحی و ساخته می شود. این شاسی ها پس از عملیات جوشکاری و فرزکاری به کمک رنگ پوشش داده می شوند.

اتاقک فیلتر دارای چند بخش است. این فیلترها درون بخش پلونیوم قرار داده شده و اصلی ترین بخش یک فیلتر باکس است. یک بخش آن از جنس آلومینیوم و در بخش دیگر فیلتر کیسه ای قرار گرفته که به راحتی می توانید آن را تعویض کنید. در قسمت سوم نیز فیلترهای موسوم به فیلتر هپا و اپا قرار داده می شوند. این دستگاه ها بسیار سر و صدا دارند و برای کنترل این صدا از یک دستگاه به نام سایلنسر استفاده می کنند.

برای اینکه بتوانید پس از نصب این فیلترها به آن ها دسترسی داشته باشید، یک دریچه قرار داده می شود که باید به خوبی عایق بندی و درزگیری شود تا کیفیت فیلتر و عملکرد آن به خوبی تضمین شود. در نهایت یک داکت خروجی و ورودی هوا قرار داده می شود که یا در قسمت کناری یا در قسمت بالایی این دستگاه قرار داده شده است.

آنچه شما از فیلتر باکس پس از نصب می بینید بخشی به نام دریچه خورشیدی یا دیفیوزر سقفی است. این بخش در طرح ها و رنگ های مختلف و از جنس آلومینیوم در اختیار مشتری قرار داده می شود. این بخش وظیفه دارد تا هوای در جریان را به صورت مناسب توزیع کند. این دریچه که در دهانه وجود دارد اجازه نمی دهد به صورت ناهمگن این توزیع هوا اتفاق بیفتد.

فیلترباکس ها چگونه عمل می کنند؟

وظیفه اصلی فیلتر باکس‌ ها پاک کردن هوا از هرگونه ذراتی است که تصور می ‌کنید. این کار به کمک فیلتراسیون چند مرحله‌ ای انجام می‌ پذیرد. برای هر مرحله از فیلتراسیون یک روش مختلف انتخاب شده است. اینرسی، گیر کردن یا انتشار این روش ‌ها هستند. با کمک این روش ‌ها ذراتی که در هوا وجود دارد گرد و غبار به فیلتر می ‌چسبد و هوا سالم از آن عبور می‌ کند.

فیلترهای هپا یا اپا که اغلب در این فیلتر باکس تعبیه می شوند قدرت جذب بالایی دارند و حتی می توان گفت که تا 99/99 درصد این ذرات را به خود جذب می کنند. برای اینکه سر و صدای فن نیز گرفته شود در داخل دستگاه از ابزاری به عنوان صداگیر استفاده می کنند.

فیلتر-باکس-چگونه-عمل-می-کند
دریچه-و-داکت-ورودی-و-خروجی-هوا

.

.

دریچه و داکت ورودی و خروجی هوا👉

همه تلاش می کنند به هر نحوی که می توانند سلامتی خود را با تکنولوژی های جدید حفظ کنند. هوای تمیز نیز یکی از مواردی است که برای سلامتی افراد بسیار مهم است.

برای همین در مراکزی که آلودگی در آن ها بسیار زیاد است از ابزاری به نام فیلتر باکس استفاده می کنند. این جعبه ها هوای آلوده را گرفته، با کمک فیلترهای هپا یا اپا آن ها را تصفیه کرده و از ورود ذرات به هوا جلوگیری می کنند. باید تلاش کنید تا این دستگاه را با مشاوره درست و از محل درست تهیه کنید. با این اوصاف می توانید مطمئن باشید آنچه در نهایت عایدتان می شود، هوایی تمیز است. این محصول را از تهویه مارکت بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *