دریچه

اطلاعاتی جامع در مورد دریچه هواکش

دریچه-هواکش،-آخرین-بخش-سیستم-هواساز-است

دریچه هواکش همان طور که از نامش پیدا است، اطلاعاتی جامع در مورد دریچه هواکش که جزیی از سیستم های تهویه هوا بوده که عمدتا در بخش انتهایی این سیستم ها قرار می‌ گیرد و با محیط تماس مستقیم دارد. از آن جایی که شرایط هر محیط متفاوت است، این محصولات هم در مدل های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند جوابگوی شرایط محیطی گوناگون باشند. این موضوع باعث می شود تا شما در هنگام خرید با نمونه های مختلفی از این محصولات مواجه شوید.

در این شرایط ممکن است کمی انتخاب برای شما سخت شود؛ خصوصا اگر اطلاع چندانی از این محصولات نداشته باشید؛ از این رو در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع مهم و دسته بندی های کلی این محصولات آشنا کنیم. این کار می تواند در انتخاب یک دریچه مناسب، بسیار کمک کننده باشد؛ به همین دلیل حتما ما را تا انتها دنبال کنید تا به اطلاعات کاملی از این محصولات دست پیدا کنید.

فریم،-قاب-اصلی-دریچه-است

دریچه تهویه هوا از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

 برای آگاهی از انواع دریچه هوا و تهویه هوا، ابتدا باید بخش های مختلف این محصول را بشناسید. به طور کلی یک دریچه هواکش از بخش های اصلی که در ادامه گفته می شود، تشکیل شده است:

  • دمپر: یکی‌ از اجزای مهم برخی از دریچه های تهویه هوا، دمپر است‌. این محصول ظاهری شبیه به خود دریچه های هوا دارد و در حقیقت، صفحاتی از جنس فلز هستند که نقش تنظیم میزان هوای عبوری از دریچه و جهت آن را بر عهده دارند. این محصول می تواند نمونه های مختلفی داشته باشد. برای مثال برخی به صورت دستی کار کرده و برخی دیگر، به صورت اتوماتیک فعالیت های خواسته شده را انجام می دهند.
  • فریم: فریم همان قاب دور دریچه هوا است که بسته به شکل دریچه می تواند اندازه و شکل های مختلفی داشته باشد.
  • میله: اگر دریچه های تهویه هوا را به خوبی مشاهده کرده باشید، بر روی آن ها میله هایی به صورت افقی و یا عمودی دیده‌ می شوند که این میله ها خود می توانند جریان هوا را قطع و یا بیشتر کنند.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *