عایق الاستومری

نقش عایق الاستومری در صرفه جویی انرژی

عایق الاستومری

برای جلوگیری از هدر رفت انرژی تجهیزات بسیار زیادی وجود دارد که عایق الاستومری یکی از انواع این تجهیزات است. این ابزار که طراحی آن با کمک ساختاری متمایل به سلول‌های بسته است بیشتر برای سیستم تهویه مطبوع و خنک کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌این ویژگی باعث می‌ شود تا نه‌ تنها هزینه‌ های نگهداری از کولرها و اسپیلت ‌های شما بسیار کاهش پیدا کند.

استفاده از عایق الاستومری به شما کمک می‌ کند تا رطوبت از طریق لوله ‌ها خارج نشود. در صورتی‌که ضخامت درستی را برای این تجهیزات در نظر گرفته باشید، می‌ توانید مطمئن باشید که مواردی مانند تابش نور آفتاب نمی ‌تواند به لوله‌ها آسیب برساند. از همه مهم ‌تر اینکه چون در برابر رطوبت نیز مقاوم است مانع از رشد باکتری و میکروب می ‌شود.

البته نکته ‌ای که در هنگام خرید عایق الاستومری باید در نظر بگیرید این است که آن را از تهویه مارکت خریداری کنید. با این شیوه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این لوله‌ های محافظ از مواد اولیه مرغوبی تولید شده و نیاز شما را به بهترین وجه برطرف می ‌کند.

دریچه داکت اسپیلت در چه مواردی کاربرد دارد؟

کولرگازی کانالی یا همان داکت اسپیلت از آن دست سیستم‌ های تهویه ‌مطبوعی است که اغلب در مراکز خرید بزرگ یا ساختمان‌ های عظیمی مانند هتل یا بیمارستان مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این داکت‌ ها از یک بخش مرکزی تشکیل شده و فن ‌ها هوا را از طریق دریچه داکت اسپیلت به داخل اتاق مورد نظر هدایت می ‌کنند.

دریچه داکت اسپیلت بخش کوچک و بیرونی کولرگازی کانالی است که شما در اتاق ‌ها مشاهده می‌ کنید. این دریچه‌ها در قسمت‌های مختلف تعبیه می‌شوند تا بتوانند جریان هوا را از قسمت مرکزی به سمت محل مورد نظر هدایت کنند.

دریچه داکت اسپیلت نه‌تنها می‌تواند این هوا را از یک محل به محل دیگر منتقل کند؛ بلکه به تعمیرکاران اجازه دسترسی به درون کولرگازی را نیز می‌ دهد. از طرف دیگر ظاهر و نمای این سیستم تهویه بر عهده همین دریچه است. پیمانکاران از دریچه‌ هایی با ظاهرهای جذاب استفاده می‌کنند تا بتوانند هم نمای بیرونی داخل اتاق‌ها را حفظ کنند هم به داخل موتور در صورت نیاز دسترسی داشته باشند.

.

.

دریچه داکت ظاهر را زیباتر می‌کند.

کاربردهای متنوع لوله خرطومی PVC

لوله ‌های انتقال انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد. لوله خرطومی PVC یکی از ابزارهایی است که جایگزین لوله ‌های غیر منعطف شده است . لوله خرطومی PVC مزایای بسیار زیادی دارد که می توان از آن میان به عمر بسیار طولانی آن ها اشاره کرد. از طرف دیگر بلکه به خاطر ظاهر شفافی هم که دارد به شما امکان می دهد تا به خوبی جریان درون آن را بررسی و کنترل کنید.

بسیاری از مواقع شما برای انتقال مایعات نیاز به لوله ‌ای دارید که انعطاف خوبی داشته باشد؛ اما به نظر شما کجا از این لوله ‌ها می ‌توان استفاده کرد؟ این محل‌ها عبارت‌اند از:

  • استخرها: یکی از اصلی‌ ترین استفاده‌ ها از لوله خرطومی PVC استخرها هستند. مواد شیمیایی که این لوله ‌ها با آن ساخته شده ‌اند به شما کمک می‌کند تا برای این محل مناسب ‌ترین گزینه ‌ای باشد که می توانید از آن استفاده کنید.
  • آبیاری: در هنگام آبیاری قطعاً شما هم نیازمند استفاده از لوله‌ هایی هستید که منعطف باشند تا بتوانید آن‌ ها را به هر طرف که تمایل دارید با خود همراه کنید.
  • حوض‌ها و آب‌نماها: در هنگام نصب فواره، لازم است تا از لوله انعطاف ‌پذیر کمک بگیرید و مسیریابی خود را آسان‌تر کنید. اینجا دقیقاً نیازمند لوله خرطومی PVC هستید.

.

.

لوله خرطومی پی وی سی

دمپر موتوری و عملکرد آن

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که تا به ‌حال نام زدمپر موتوری به گوشتان نخورده باشد؛ اما این موضوع از اهمیت این قطعه نمی‌ کاهد. دمپرها وظیفه دارند تا در سیستم‌های تهویه مطبوع جریان هوا را تنظیم کنند. این کار باعث می‎‌شود تا در درازمدت سلامت عمومی شما به خطر نیفتد. در واقع تنظیم دمای داخل اتاق به‌واسطه این تجهیزات انجام می‌شود.

دمپر موتوری نه‌ تنها جریان هوا را تنظیم می‌کند؛ بلکه مانع از انتشار دود از طریق دریچه‌ های سیستم تهویه مطبوع هم می‌شود. زمانی که دمای محیط بیش از آستانه تحمل این دمپر باشد؛ یا حتی اگر آتش‌سوزی اتفاق بیفتد دمپر موتوری مانع از انتقال آن به محیط دیگر می‌شود.

دامنه عملکرد دمپر موتوری به حدی گسترده است که هر کس به دلیل خاصی از آن استفاده می کند؛ اما مهم ترین گزینه این است که هم عملکردی موثر دارد هم می توان بر این کارامدی اعتماد کرد. در واقع شما با کمک این تجهیزات محدوده های دو سمت این ابزار را کاملا از نظر آتش سوزی در امان نگه می دارید و به اصطلاح آن را ایزوله می کنید. این کار باعث می شود تا در مسیرهای سیستم تهویه مطبوع هیچگونه دودی عبور نکند و در نتیجه عملکرد بهینه آن را نیز تضمین می کند.

.

.

نمونه‌ا‌ی از دمپر موتوری

دریچه زیر فن کویل چیست

دریچه زیر فن کویل بخش بیرونی هر سیستم تهویه ‌ای است که شما آن را می ‌بینید. این بخش به شما اجازه می ‌دهد تا بتوانید سلامت دستگاه را کنترل کنید و هوا از طریق آن جریان پیدا کند. این تجهیزات در اندازه ‌ها، شکل ‌ها و مواد اولیه مختلفی در بازار موجود است که به مشتریان حق انتخاب می ‌دهد.

از ویژگی های دریچه زیر فن کویل این است که نیازی نیست حتما آن را در محل خاصی مانند سقف نصب کنید. دیوار یا کف نیز از دیگر گزینه هایی هستند که در صورت امکان یا برای زیبایی بیشتر می توانید از آن استفاده کنید و این تجهیزات را در آن قسمت تعبیه کنید.

تنوعی که در تولید و طراحی دریچه زیر فن کویل وجود دارد این اجازه را به شما می دهد که آن را در راستای هماهنگی با طرح اتاق یا با آلیاژ خاصی انتخاب کنید. طراحی این ابزار نیز بسته به انواع مختلف آن ‌ها متفاوت است. از بی شیار تا شیاردار یا ۳۰ درجه انواع متفاوتی دارد. آنچه بیش از همه این موارد می ‌تواند به شما کمک کند این است که آن را از تهویه مارکت خریداری کنید؛ زیرا در این سایت هم با تنوع محصولات رو به ‌رو هستید هم اگر سؤالی برایتان پیش آمد می‌ توانید از مشاوران آن بپرسید.

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *